ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
Wrzesień 2024
TYDZIEŃ 1 TO JESTEM
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie świadomości własnego ciała.
- Doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką, aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku.
- Uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłu.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia.
TYDZIEŃ II MOJA GRUPA
- Rozwijanie mowy.
- Ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania.
- Kształtowanie umiejętności planowania pracy.
- Poznanie sposobu wykonywania pracy plastycznej techniką kolażu.
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Posługiwanie się umownymi znakami, udział w zabawach integrujących grupę.
- Wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych, rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych
- Rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie funkcji poznawczych.
TYDZIEŃ III MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
- Nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy.
- Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
- Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, rozwijanie intuicji geometrycznej
- Opanowanie melodii i tekstu piosenki.
- Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
- Poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
- Rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania.
- Poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
- Rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
TYDZIEŃ IV IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS I PARK
- Utrwalenie oznak jesieni. obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
- Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy.
- Zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem.
- Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
- Rozwijanie swobody ruchów podczas tańca w rytmie walczyka, rozwijanie wyobraźni muzycznej.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, wskazywanie oznak jesieni, stworzenie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych, nazywanie wybranych drzew iglastych.
KATECHEZA
Kształtowanie postawy wdzięczności za to, że możemy spotykać się z Panem Jezusem.
Przypomnienie modlitwy „Aniele Boży” , „Ojcze Nasz”, „Zdrowaś Maryjo”.
PIOSENKA „Krąg dziecięcych rąk”
1.Jak dobrze mieć przyjaciół w krąg,
tak dużo innych, dziecięcych rąk
przyjaciół, co uśmiechnięci są,
tak dużo, tak dużo rąk...
Ref.: Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć
i codziennie wesoło bawić się,
szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,
bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.
2.Samemu być to bardzo źle,
smutno i z łezką, więc nie, nie, nie!
Muzyka, śmiech i serca w krąg,
tak dużo, tak dużo rąk...
3.Czy jesteś tu, czy jesteś tam,
mając przyjaciół, nie jesteś sam.
Oni tu obok, tak blisko są,
tak dużo, tak dużo rąk...
WIERSZ
Do przedszkola przychodzimy
super się tu bawimy
jest tu zabawek wiele a co
najważniejsze są tu nasi przyjaciele
kolorowe klocki mamy
pyszne obiadki zjadamy
Pani Madzia i Dorotka
ślicznie śpiewają i
ciągle się do nas uśmiechają
mnóstwo czasu w przedszkolu siedzimy
lecz wiemy, że nic nie tracimy
dużo ważnych rzeczy się uczymy
i bardzo się z tego cieszymy
Kochamy nasze przedszkole dzięki
niemu jesteśmy w swoim żywiole!!!