ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2024
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- poznawanie litery „t” , „T”;
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem, Mieszkam w Polsce, Mówię po polsku;
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.
2. Moje prawa i obowiązki
- uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
- budzenie zainteresowania literami;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- poznawanie litery „d”, „D”;
- utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
- rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
- układanie rymów do podanych słów;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
- dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,
- poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania,
- przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała.
- Jak wyglądał świat przed milionami lat?
- wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych;
- poznawanie litery „l”, „L”;
- porównywanie liczebności zbiorów,
- utrwalanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała.
- pozyskiwanie wiedzy na temat pracy górnika, porównywanie strojów górnika – galowego i roboczego.
- poznawanie zastosowania węgla.
KATECHEZA:
- Poznawanie prawdy, że Święty to przyjaciel Boga;
- Utrwalenie modlitwy za zmarłych „Wieczne odpoczywanie racz im dać Panie”;
- Poznawanie prawdy , że Jezus jest naszym Królem.
WIERSZ: "Katechizm polskiego dziecka" - Władysław Bełza
— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.
PIOSENKA: Utrwalenie zwrotek HYMNU NARODOWEGO