Wiewiórki

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2025

  

TYDZIEŃ I: NASZA GRUPA

Zapoznanie z nazwą swojej grupy, nową salą, rozmieszczeniem – kącikami i emblematami, doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych. Kształtowanie więzi emocjonalnych z przedszkolem oraz przynależności do grupy przedszkolnej, rozwijanie sprawności manualnej, mowy i myślenia oraz kreatywności – podczas wspomnień z wakacji. Śpiewanie w grupie piosenki „Jak się masz?”

TYDZIEŃ II: EMOCJE I UCZUCIA

Wystukiwanie rytmu na wybranym instrumencie perkusyjnym, wskazywanie stron prawa/lewa, nazywanie podstawowych uczuć i emocji, odpowiadanie na pytania do tekstu, wymienianie sposobów radzenia sobie ze złością, maszeowanie po okręgu, rozróżnianie figur geometrycznych i rozpoznawanie ich oraz układanie z nich rytmów. Odróżnaianie emocji przyjemnych od nieprzyjemnych, spiewanie piosenki „Świat emocji”, wykonywanie pracy technicznej wg podanej instrukcji.

TYDZIEŃ III: JESIENNE IMPRESJE

Naśladowanie dźwięków jesieni, wykonywanie kroku dostawnego, pracy plastycznej „Jesienne liście”, przeliczanie w zakresie 10, podawanie skojarzeń, rozpoznawanie drzew po ich liściach tj. dąb, klon, kasztanowiec, brzoza, wspólne śpiewanie piosenki „Przebojowa jesień”, aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu. Odróżnianie przeliczania poprawnego od niepoprawnego, stosowanie określeń większy/mniejszy, kolorowanie figur zgodnie z podanym kodem.

TYDZIEŃ IV: BABIE LATO

Lepienie z plasteliny – ćwiczenia manualne, odpowiadanie na pytania nauczyciela zgodnie z tematem, poruszanie się we wskazanym tempie, porządkowanie obiektów wg kryterium np. od największego do najmniejszego, rozwiązywanie zagadek o darach jesieni, wyjaśnienie, co to są przetwory, wymienienie przykładowych darów jesieni, skupianie uwagi przez ok. 10 minut, wyklaskiwanie prostych rytmów, rozpoznawanie i nazywanie kolorów, samodzielne wypychanie obiektu z karty, wskazywanie na kartce góra/dół, śpiewanie dowolnej piosenki z repertuaru dziecięcego, zawiązywanie supła.

PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJE, ZNAM JE”

  • rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
  • kształtowania poczucia, że każda emocja jest ważna

KATECHEZA

  • ukazanie, że spotkanie z Panem Jezusem na katechezie jest wyrazem wzajemnej miłości
  • Stwarzanie możliwości do indywidualnego okazania miłości Panu Jezusowi
  • przypomnienie prawidłowego kreślenia znaku Krzyża Świętego
  • poznawanie postaci św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego – Patrona Przedszkola

PIOSENKA : „Jak się masz?”

  1. Ja Amelka i ja Adaś

     pięknie Was witamy!

     Do nauki i zabawy

   wszystkich zapraszamy.

Ref. Jak się masz? Jak się masz?

Jak się dzisiaj czujesz?

Jeśli czujesz się wspaniale

skacz z radości w górę!

  1. Chętnie tutaj przychodzimy,

         bo tu jest wesoło.

         Wszyscy bardzo się lubimy,

         śmiech wciąż słychać w koło.

  1. Jest już Zuzia, Pola, Julek

         Gabryś, Antek, Klara.

Jest też Wojtek i Antosia,

Zosia, Hania, Maja.

  1. Są też w grupie nowe dzieci

Bardzo Was lubimy!

Chcemy poznać się wzajemnie,

więc się przedstawimy.

WIERSZ: 

Rozpocznijmy miło dzień

wspólnie przywitajmy się.

Każdy ściska dłoń każdego,

koleżankom i kolegom.

Tutaj taki zwyczaj mamy,

wszyscy rano się witamy.

© 2025 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów