ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2025
TYDZIEŃ I: NASZA GRUPA
Zapoznanie z nazwą swojej grupy, nową salą, rozmieszczeniem – kącikami i emblematami, doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych. Kształtowanie więzi emocjonalnych z przedszkolem oraz przynależności do grupy przedszkolnej, rozwijanie sprawności manualnej, mowy i myślenia oraz kreatywności – podczas wspomnień z wakacji. Śpiewanie w grupie piosenki „Jak się masz?”
TYDZIEŃ II: EMOCJE I UCZUCIA
Wystukiwanie rytmu na wybranym instrumencie perkusyjnym, wskazywanie stron prawa/lewa, nazywanie podstawowych uczuć i emocji, odpowiadanie na pytania do tekstu, wymienianie sposobów radzenia sobie ze złością, maszeowanie po okręgu, rozróżnianie figur geometrycznych i rozpoznawanie ich oraz układanie z nich rytmów. Odróżnaianie emocji przyjemnych od nieprzyjemnych, spiewanie piosenki „Świat emocji”, wykonywanie pracy technicznej wg podanej instrukcji.
TYDZIEŃ III: JESIENNE IMPRESJE
Naśladowanie dźwięków jesieni, wykonywanie kroku dostawnego, pracy plastycznej „Jesienne liście”, przeliczanie w zakresie 10, podawanie skojarzeń, rozpoznawanie drzew po ich liściach tj. dąb, klon, kasztanowiec, brzoza, wspólne śpiewanie piosenki „Przebojowa jesień”, aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu. Odróżnianie przeliczania poprawnego od niepoprawnego, stosowanie określeń większy/mniejszy, kolorowanie figur zgodnie z podanym kodem.
TYDZIEŃ IV: BABIE LATO
Lepienie z plasteliny – ćwiczenia manualne, odpowiadanie na pytania nauczyciela zgodnie z tematem, poruszanie się we wskazanym tempie, porządkowanie obiektów wg kryterium np. od największego do najmniejszego, rozwiązywanie zagadek o darach jesieni, wyjaśnienie, co to są przetwory, wymienienie przykładowych darów jesieni, skupianie uwagi przez ok. 10 minut, wyklaskiwanie prostych rytmów, rozpoznawanie i nazywanie kolorów, samodzielne wypychanie obiektu z karty, wskazywanie na kartce góra/dół, śpiewanie dowolnej piosenki z repertuaru dziecięcego, zawiązywanie supła.
PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJE, ZNAM JE”
- rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
- kształtowania poczucia, że każda emocja jest ważna
KATECHEZA
- ukazanie, że spotkanie z Panem Jezusem na katechezie jest wyrazem wzajemnej miłości
- Stwarzanie możliwości do indywidualnego okazania miłości Panu Jezusowi
- przypomnienie prawidłowego kreślenia znaku Krzyża Świętego
- poznawanie postaci św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego – Patrona Przedszkola
PIOSENKA : „Jak się masz?”
- Ja Amelka i ja Adaś
pięknie Was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref. Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale
skacz z radości w górę!
- Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać w koło.
- Jest już Zuzia, Pola, Julek
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
- Są też w grupie nowe dzieci
Bardzo Was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.
WIERSZ:
Rozpocznijmy miło dzień
wspólnie przywitajmy się.
Każdy ściska dłoń każdego,
koleżankom i kolegom.
Tutaj taki zwyczaj mamy,
wszyscy rano się witamy.