Wiewiórki

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2024

 

  1. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • poznawanie litery „t” , „T”;
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;
  • stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem, Mieszkam w Polsce, Mówię po polsku;
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.

      2.  Moje prawa i obowiązki

  • uświadomienie dzieciom, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
  • budzenie zainteresowania literami;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • poznawanie litery „d”, „D”;
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,
  1. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
  • układanie rymów do podanych słów;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
  • dokonywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6,
  • poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania,
  • przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała.
  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
  • wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych;
  • poznawanie litery „l”, „L”;
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • utrwalanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała.
  • pozyskiwanie wiedzy na temat pracy górnika, porównywanie strojów górnika – galowego i roboczego.
  • poznawanie zastosowania węgla.

KATECHEZA:

  • Poznawanie prawdy, że Święty to przyjaciel Boga;
  • Utrwalenie modlitwy za zmarłych „Wieczne odpoczywanie racz im dać Panie”;
  • Poznawanie prawdy , że Jezus jest naszym Królem.

WIERSZ: "Katechizm polskiego dziecka"  -  Władysław Bełza 

 — Kto ty jesteś?   
 — Polak mały.
— Jaki znak twój?   
 — Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?     
— Między swemi.
— W jakim kraju?     
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?   
 — Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?     
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?     
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?     
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?   
 — Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?     
— Oddać życie.

PIOSENKA: Utrwalenie zwrotek HYMNU NARODOWEGO

© 2024 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów