ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
MARZEC 2023
I. Zwierzęta naszych lasów i pól
- zapoznanie dzieci z wybranymi gatunkami zwierząt leśnych i polnych;
- obserwowanie okazów przyrodniczych z wykorzystaniem
filmów, książek i zdjęć w albumach przyrodniczych;
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);
II. Zwierzęta egzotyczne
- poznanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych;
- obserwowanie ich zwyczajów podczas oglądania filmów przyrodniczych, albumów i zdjęć;
- zapoznanie z biomami zamieszkiwanymi przez zwierzęta egzotyczne: sawanna, dżungla, pustynia, lasy tropikalne itp.
III. Nadchodzi wiosna
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
- bezpośrednia i pośrednia obserwacja przyrody;
- zapoznanie dzieci z zwiastunami wiosny;
- nauka piosenki „Ku-ku, ku-ku przecz zimo zła”;
- założenie hodowli cebulki;
IV i V Witamy Wiosnę
- stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
- kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;
- poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć autorstwa Laury Łącz pt. „Już!”
- poznanie cyklu rozwojowego motyla;
- wczuwanie się e emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
- rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
- sprzątanie placu zabaw – nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi.
KATECHEZA
- Nauka pioseneki religijnej: „Rysuję krzyż”
Piosenka
„Ku-ku, ku-ku przecz zimo zła
1.Ku-ku, ku-ku, precz zimo zła
już bociek leci, cieszą się dzieci
wiosna, wiosna idzie przez świat.
2.Ku-ku, ku-ku, już kwitnie sad
w gałązkach drzewa, już ptaszek śpiewa
wiosna, wiosna idzie przez świat.
3.Ku-ku, ku-ku, już ciepły wiatr
zatańczmy wkoło, bo nam wesoło
wiosna, wiosna idzie przez świat.
Wiersz pt. „Już!” Laura Łącz
Spadła deszczu kropla,
Plum…
Zawiał ciepły wietrzyk,
Szum…
Coś pachnie w powietrzu-
Kwiat.
Zmienia się wokoło
Świat.
A co to tak śpiewa?
Ptak.
Czyżby przyszła wiosna?
Tak