ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
CZERWIEC 2022
1. Niby tacy sami, a jednak inni
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- Zapoznanie ze znaczeniem słowa tolerancja
- Dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci,
- Rozwijanie aktywności badawczej,
- Zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków
- Poznawanie nowych zabaw ruchowych
2. Projekt „Las”
- Wzbogacanie wiedzy na temat leśnej flory i fauny
- Kształtowanie postawy szacunku wobec przyrody
- Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w lesie
- Wzbudzanie poczucia odpowiedzialności za otaczający nas świat
- Kształtowanie wrażliwości słuchowej
3, 4. Wakacyjne podróże
- Wzbogacanie wiedzy na temat różnych środków transportu
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- Doskonalenie umiejętności przeliczania
- Odczuwanie radości z tańczenia
5. Pożegnania nadszedł czas
- Poznanie zasad bezpiecznego spędzania wakacji
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej
- Utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się podczas pożegnania i powitania
KATECHEZA
- Modlitwa o opiekę Bożą nad dziećmi i ich rodzinami podczas wakacji
- Utrwalenie poznanych piosenek i modlitw.
PIOSENKA
„Lody poziomkowe”
Lo- lo- lo- lo- lo- lo- lody
Po- po- po- po- poziomkowe.
Lu- lu- lu- lu- lubię lizać
Choć gardełko nie jest zdrowe.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe chcę!
Mama boi się o dzieci,
Chcę by zawsze były zdrowe.
Ale przecież czasem trzeba
Zjadać lody poziomkowe.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe chcę!
Lody trzeba jeść powoli.
Aby gardło nie bolało.
Mama trochę jeść pozwoli,
Lecz mi więcej by się chciało.
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe lizać chcę!
Mama mówi: nie! Tata mówi: nie!
A ja lody poziomkowe chcę!