ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
MAJ 2024
1 tydzień: „Moja ojczyzna”
- rozwijanie mowy,
- poznawanie historii powstania Warszawy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
- zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
- określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
2 tydzień: „Moja miejscowość, mój region”
- rozwijanie mowy,
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- przedstawianie działań w zapisie,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
3 tydzień: „Święto Rodziców”
- określanie wzrostu dzieci,
- porównywanie wzrostu dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności.
4 tydzień: „Łąka w maju”
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznawanie budowy biedronki,
- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą,
- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
Katecheza:
- wskazanie na szczególną opiekę Matki Bożej w dziejach narodu polskiego,
- kształtowanie pobożności maryjnej przez śpiewanie fragmentów Litanii Loretańskiej i pieśni do Matki Bożej,
- poznanie prawdy o Wniebowstąpieniu Pana Jezusa i Zesłaniu Ducha Świętego;
- kształtowanie postawy radosnego chrześcijanina.
Piosenka:
„Z tatą lubię spędzać czas”
1. Z tatą lubię spędzać czas Jeździć rowerem i w piłkę grać.
Zimą weźmie mnie na narty, Latem na głośne gokarty.
Z tatą lubię w głos się śmiać, Z tatą lubię spędzać czas.
Raf: Tato, tato, kocham Cię za to. Ze jesteś moim przyjacielem.
Wszystko nas łączy, nic nas nie dzieli x2
2. Z tatą lubię spędzać czas, Biegać, skakać, pływać.
W dni deszczowe gry komputerowe W dni słoneczne na wycieczkę.
Z tatą lubię w głos się śmiać. Z tatą lubię spędzać czas.