Sarenki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

Wrzesień 2024

 

  1. W przedszkolu
  • Stwarzanie miłej i przyjaznej atmosfery.
  • Pogłębianie więzi i nawiązywanie nowych przyjaźni.
  • Zapoznanie i przypomnienie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu.
  • zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania.
  • Rozwijanie mowy, doskonalenie umiejętności wypowiadana się pełnymi zdaniami.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • poruszania się w rytmie muzyki.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Dbanie o prawidłową postawę ciała.
  1. Oto ja
  • Zachęcanie do wypowiadania się na określony temat.
  • Podejmowanie próby rysowania swojego portretu i doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała (wskazywanie
    i nazywanie wybranych części ciała).
  • Próby przedstawiania treści piosenki ruchem, przełamywanie nieśmiałości.
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego wypowiadając proponowane głoski.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy – wykonywanie ćwiczeń z przyborem gimnastycznym, rozwijanie sprawności fizycznej poprzez aktywne uczestnictwo.
  • Dbanie o porządek na swoim stanowisku pracy podczas wykonywania pracy plastycznej.
  1. Moja droga do przedszkola
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego i uświadomienie dzieciom jak ważna jest to umiejętność.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawanie koła wśród innych figur oraz próby układania prostych rytmów.
  • Doskonalenie techniki ruchu – orientuje się w przestrzeni podczas zabaw
    i ćwiczeń przy muzyce.
  • Nawiązywanie relacji rówieśniczych.
  • Poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy.
  1. Jesień w parku, w lesie
  • Wypowiadanie się prostymi zdaniami na określony temat, ćwiczenie uważnego słuchania czytanego tekstu.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych – odróżnianie grzybów jadalnych i trujących.
  • Rozwijanie poczucia rytmu i próby zaznaczania pierwszej miary taktu.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez uczestnictwo
    w zabawach przy piosence.
  • Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych, wykonywanie ćwiczeń
    z przyborem gimnastycznym.
  • Rozwijanie zainteresowań sztuką, wykonywanie pracy plastycznej.

KATECHEZA

Kształtowanie postawy wdzięczności za to, że możemy spotykać się z Panem Jezusem.
Przypomnienie modlitwy „Aniele Boży”.

Piosenka „W przedszkolu ukochanym”

I. Gdy nadejdzie jesień złota do przedszkola ruszyć czas, t

u na dzieci czeka pani, tutaj miło płynie czas.


Ref: My w przedszkolu, w przedszkolu ukochanym

na bębenku i dzwonkach wszyscy gramy.

I bawimy się wesoło, wie to każdy z nas,

że przedszkolne lata to najlepszy w życiu czas


II. Tu uczymy się piosenek, pięknie tańczy każdy z nas.

Wciąż słuchamy nowych bajek, pani sto pomysłów ma.

III. Na zajęciach poznajemy nowe słowa, barwny świat.

Potem pięknie obiad jemy, każdy pełny brzuszek ma.

Wiersz miesiąca: „ Światełko”

Przez ulicę idą dzieci,
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
Czekaj grzecznie na zielone.

© 2024 Przedszkole Publiczne Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi im. Św. Z. Sz. Felińskiego
ul. Ks. Kazimierza Guzego 4, 35-317 Rzeszów