ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2025
TYDZIEŃ I W PRZEDSZKOLU
- Wspomnienia z wakacji – rozwijanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami na określony temat, rozwijanie mowy, zachęcanie do aktywnego udziału w wybranych zabawach integracyjnych, ruchowych, dydaktycznych czy poznawczych.
- Przypomnienie zasad panujących w grupie przedszkolnej i na placu zabaw.
- Stworzenie kontraktu grupowego.Przypomnienie piosenek i zabaw z zeszłego roku.
TYDZIEŃ II. OTO JA
- Zapoznanie dzieci z własnym wyglądem. Utrwalenie nazw części ciała.
- Rozpoznawanie swoich kolegów i koleżanek. Rozwijanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
- Utrwalenie imion kolegów i koleżanek. Rysowanie własnego portretu. Wspomaganie mowy i myślenia. Rozwijanie zdolności manualnych, muzycznych i rytmicznych.
- Rozwijanie umiejętności poznawania świata przez zmysły.
TYDZIEŃ III. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA:
- Rozwijanie percepcji słuchowej poprzez uważne słuchania opowiadania Ewy Stadtmuller „Pan Świetlik”.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych podczas nauki piosenki „Na skrzyżowaniu”.
- Rozwijanie zdolności plastycznych i manualnych.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych.
- Utrwalenie nazw kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym.
- Poszerzanie wiedzy na temat kształtów.
- Poznanie zasady układania rytmów.
- Poznanie wybranych znaków drogowych.
- Zapoznanie z numerami alarmowymi. 112, 997, 998, 999
TYDZIEŃ IV. JESIEŃ W PARKU I W LESIE
- Zapoznanie dzieci z oznakami jesieni.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zapoznanie z wierszem Bożeny Formy „Jesień”.
- Rozwijanie zdolności muzycznych poprzez słuchania nagrania muzyki klasycznej „Cztery pory roku. Jesień” A. Vivaldiego.
- Zapoznanie dzieci jakie są dary jesieni.
- Wzbogacanie wiedzy i doświadczenia na temat grzybów.
- Wyjazd do parku lub lasu.
- Zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew.
- Poznają piosenkę „Liście w parku”.
KATECHEZA:
- ukazanie, że spotkanie z Panem Jezusem na katechezie jest wyrazem wzajemnej miłości
- przypomnienie prawidłowego kreślenia znaku Krzyża Świętego
- poznawanie postaci św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego – Patrona Przedszkola
Piosenka: „Każdy jest trochę inny” ( sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Ja mam imię i ty też
Lecz od siebie się różnimy. Każdy trochę inny jest.
Każdy robi inne miny.
Ref. Może wszyscy równi być powinni?
Nieeee...
Lepiej gdy jesteśmy inni.
Inne włosy, inne oczy,
Ktoś ma piegi, ktoś warkocze. Choć lat mamy tylko cztery,
To już różne charaktery.
2. Lubię lalki, a ty nie
Bo ty lubisz coś innego.
Każdy lubi, to co chce,
Każdy innym jest kolegą.
Wiersz: „Samodzielny przedszkolak” (Barbara Szelągowska)
Chętnie chodzę do przedszkola!
Tyle rzeczy zrobić umiem:
Skacze, biegam i rysuje…
Wszystko przecież już rozumiem!
Nosek mam – nim wącham kwiatki.
Usta mam, by pięknie śpiewać.
Dzięki uszom wszystko słyszę!
Dzięki oczom widzę drzewa!
Dzięki rękom wszystko robię.
Dzięki nogom w piłkę gram.
Świat poznaje dookoła
Bo już dużo latek mam!