ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
Wrzesień 2024
- W przedszkolu
- Stwarzanie miłej i przyjaznej atmosfery.
- Pogłębianie więzi i nawiązywanie nowych przyjaźni.
- Zapoznanie i przypomnienie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu.
- zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania.
- Rozwijanie mowy, doskonalenie umiejętności wypowiadana się pełnymi zdaniami.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- poruszania się w rytmie muzyki.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Dbanie o prawidłową postawę ciała.
- Oto ja
- Zachęcanie do wypowiadania się na określony temat.
- Podejmowanie próby rysowania swojego portretu i doskonalenie umiejętności manualnych.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała (wskazywanie
i nazywanie wybranych części ciała). - Próby przedstawiania treści piosenki ruchem, przełamywanie nieśmiałości.
- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego wypowiadając proponowane głoski.
- Kształtowanie prawidłowej postawy – wykonywanie ćwiczeń z przyborem gimnastycznym, rozwijanie sprawności fizycznej poprzez aktywne uczestnictwo.
- Dbanie o porządek na swoim stanowisku pracy podczas wykonywania pracy plastycznej.
- Moja droga do przedszkola
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego i uświadomienie dzieciom jak ważna jest to umiejętność.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawanie koła wśród innych figur oraz próby układania prostych rytmów.
- Doskonalenie techniki ruchu – orientuje się w przestrzeni podczas zabaw
i ćwiczeń przy muzyce. - Nawiązywanie relacji rówieśniczych.
- Poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy.
- Jesień w parku, w lesie
- Wypowiadanie się prostymi zdaniami na określony temat, ćwiczenie uważnego słuchania czytanego tekstu.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych – odróżnianie grzybów jadalnych i trujących.
- Rozwijanie poczucia rytmu i próby zaznaczania pierwszej miary taktu.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez uczestnictwo
w zabawach przy piosence. - Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach ruchowych, wykonywanie ćwiczeń
z przyborem gimnastycznym. - Rozwijanie zainteresowań sztuką, wykonywanie pracy plastycznej.
KATECHEZA
Kształtowanie postawy wdzięczności za to, że możemy spotykać się z Panem Jezusem.
Przypomnienie modlitwy „Aniele Boży”.
Piosenka „W przedszkolu ukochanym”
I. Gdy nadejdzie jesień złota do przedszkola ruszyć czas, t
u na dzieci czeka pani, tutaj miło płynie czas.
Ref: My w przedszkolu, w przedszkolu ukochanym
na bębenku i dzwonkach wszyscy gramy.
I bawimy się wesoło, wie to każdy z nas,
że przedszkolne lata to najlepszy w życiu czas
II. Tu uczymy się piosenek, pięknie tańczy każdy z nas.
Wciąż słuchamy nowych bajek, pani sto pomysłów ma.
III. Na zajęciach poznajemy nowe słowa, barwny świat.
Potem pięknie obiad jemy, każdy pełny brzuszek ma.
Wiersz miesiąca: „ Światełko”
Przez ulicę idą dzieci,
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
Czekaj grzecznie na zielone.